Lezárult, értékelésre vár:

Cím: KA229 The River of Challenges / A kihívások folyója, stratégiai partnerségi együttműködés 4 intézmény között.

Téma: A vízgazdálkodással kapcsolatos kihívások Európa négy olyan országában, ahol a legfontosabb témák nagyon jól vizsgálhatóak: 1. vízhiány, 2. árvízgazdálkodás, felszín alatti vizek védelme, víztestek megosztott használata

Projektszám: 2019-1-HU01-KA229-061273_1

Időtartam: 2019.09.01- 2021.08.31 eredetileg, de a koronavírus járvány miatt egy év hosszabbítást kaptunk 2022.08.31-ig.

A projekt során mind a négy országban volt 1-1 projekt találkozó, az elsőt (Córdoba 2019 szeptemberében valósítottuk meg, míg a 2. (Hollandia),3. (Magyarország) és 4. (Németország) találkozót bele kellett sűrítenünk a 2022/23 tanév tavaszi félévébe.

Partner intézmények:

1. Orchidea Iskola

2. Scala College, Hollandia, Alphen aan den Rijn

3. Leibniz Gymnasium, Németország, Dortmund

4. IES Medina Azahara, Spanyolország, Córdoba

Mi voltunk a koordinátor intézmény. A teljesítésnek feltétele, hogy minden országba ellátogassunk (startégiai partnerség), 2019 őszén jártunk Córdobában, 2022 tavaszán jártunk Alphen aan den Rijn-ban és Dortmundban, illetve a külföldi partnerek ekkor jöttek Magyarországra.) A résztvevők száma: mobilitásonként 8 gyerek és 2 kísérő tanár )

Ez a két projekt fut jelenleg:

1.

Cím: KA122 Sustainable World / Fenntartható világ

Téma: környezetvédelem, fenntarthatóság, az ezekhez kapcsolódó gyakorlati tevékenységek, természettudományos tantárgyak integrálása, tudatformálás

Projektszám: 2021-1-HU01-KA122-SCH-000021432

Időtartam: 2021.09.01-2022.12.31. 16 hónap

A partnerek csak fogadóországként szerepelnek, nem stratégiai együttműködés. Két mobilitás zajlott a két partnerországba.

Partner intézmények:

1. IES Medina Azahara, Spanyolország, Córdoba

2. Jettingen Mindeltal Schulen, Németország, Jettingen

A résztvevők száma: mobilitásonként 15 diák és 2 kísérő tanár. A teljesítésnek nem feltétele, hogy a partnerek hozzánk is ellátogassanak. A cordóbaiak 2022 tavasszal jártak nálunk, a jettingeniek nem jönnek, a mi csoportunk 2022 tavasszal volt Cordóbában és 2022 ősszel Jettingenben

2.

Cím: Akkreditációs projekt

Projektszám: 2022-1-HU01-KA121-SCH-000065291

Időtartam: 2022.06.01-2023.08.31. 15 hónap

Téma: Ez egy szélesebb palettával bíró projekt, a keretében megvalósítható tevékenységek, csoportos rövid távú mobilitások, diákcserék, rövid és hosszútávú egyéni mobilitások a diákok számára, job shadowing, képzések, tanfolyamok, szakértői látogatások a kollégák számára

5 fő cél az elkövetkező 5 évben, melyeket a támogatási összeg felhasználásával kívánunk megvalósítani:                   

1. Külföldi diákok integrációja intézményünkben

2. Integrált természettudományos oktatás bevezetése

3. Nemzetközi érettségi rendszer EB (European Baccalaureat) vagy Cambridge Assessment System bevezetése

4. Fejlődés a Science Technology Engineering (Art) Maths (STEM-STEAM) területen

5. A kollégák nyelvi és informatikai képzése

Tervezett létszámok az elkövetkező 5 évben:

  1. év: 15 tanuló, 20 tanár
  2. év: 20 tanuló, 10 tanár
  3. év: 10 tanuló, 15 tanár
  4. év: 20 tanuló, 10 tanár
  5. év: 30 tanuló, 30 tanár

A létszámok irányszámok csak, az évek során rugalmasan változtathatóak. A partnerek csak fogadóországként szerepelnek, nem stratégiai együttműködés.

Partner intézmények:

1. IES Medina Azahara, Spanyolország, Córdoba

2. Jettingen Mindeltal Schulen, Németország, Jettingen

A teljesítésnek nem feltétele, hogy a partnerek hozzánk is ellátogassanak. Az első 15 hónapnyi periódust követően egyszerűsítetten igényelhető (hívható le) a tervezett tevékenységekre a pénz, a következő igénylést 2023. februárig kell leadni. Eddig 8 kolléga mobilitása zajlott le. A tavaszi félévben 3 orchideás diák hosszú távú mobilitásra utazik Córdobába (2023.04.10-05.21) és egy diákcsoport (15 fő) egy hetes mobilitásra megy (2022.05.14-05.22) szintén oda.

További hosszú és rövidtávú diákmobilitásokat és job-shadowing-ot tervezünk Belgiumba, Hollandiába, Németországba, a meglévő partneriskolákba és egyeztetések folynak egy új spanyol partnerrel (IESO Belerma) és egy új német partnerrel (Hannover).

Beneficiary Modul:

https://webgate.ec.europa.eu/erasmus-esc/organisation-registration/screen/home

Dissemination dashboard:

https://webgate.ec.europa.eu/education_culture/dissemination/share/page/site/promotersetys/dashboard

Békei Noémi

OHEBS Teacher of Science

Erasmus+ Project Coordinator

bekeinoemi@ohebs.hu