Lezárult, értékelésre vár:
Cím: KA229 The River of Challenges / A kihívások folyója, stratégiai partnerségi együttműködés 4 intézmény között.
Téma: A vízgazdálkodással kapcsolatos kihívások Európa négy olyan országában, ahol a legfontosabb témák nagyon jól vizsgálhatóak: 1. vízhiány, 2. árvízgazdálkodás, felszín alatti vizek védelme, víztestek megosztott használata
Projektszám: 2019-1-HU01-KA229-061273_1
Időtartam: 2019.09.01- 2021.08.31 eredetileg, de a koronavírus járvány miatt egy év hosszabbítást kaptunk 2022.08.31-ig.
A projekt során mind a négy országban volt 1-1 projekt találkozó, az elsőt (Córdoba 2019 szeptemberében valósítottuk meg, míg a 2. (Hollandia),3. (Magyarország) és 4. (Németország) találkozót bele kellett sűrítenünk a 2022/23 tanév tavaszi félévébe.
Partner intézmények:
1. Orchidea Iskola
2. Scala College, Hollandia, Alphen aan den Rijn
3. Leibniz Gymnasium, Németország, Dortmund
4. IES Medina Azahara, Spanyolország, Córdoba
Mi voltunk a koordinátor intézmény. A teljesítésnek feltétele, hogy minden országba ellátogassunk (startégiai partnerség), 2019 őszén jártunk Córdobában, 2022 tavaszán jártunk Alphen aan den Rijn-ban és Dortmundban, illetve a külföldi partnerek ekkor jöttek Magyarországra.) A résztvevők száma: mobilitásonként 8 gyerek és 2 kísérő tanár )
Ez a két projekt fut jelenleg:
1.
Cím: KA122 Sustainable World / Fenntartható világ
Téma: környezetvédelem, fenntarthatóság, az ezekhez kapcsolódó gyakorlati tevékenységek, természettudományos tantárgyak integrálása, tudatformálás
Projektszám: 2021-1-HU01-KA122-SCH-000021432
Időtartam: 2021.09.01-2022.12.31. 16 hónap
A partnerek csak fogadóországként szerepelnek, nem stratégiai együttműködés. Két mobilitás zajlott a két partnerországba.
Partner intézmények:
1. IES Medina Azahara, Spanyolország, Córdoba
2. Jettingen Mindeltal Schulen, Németország, Jettingen
A résztvevők száma: mobilitásonként 15 diák és 2 kísérő tanár. A teljesítésnek nem feltétele, hogy a partnerek hozzánk is ellátogassanak. A cordóbaiak 2022 tavasszal jártak nálunk, a jettingeniek nem jönnek, a mi csoportunk 2022 tavasszal volt Cordóbában és 2022 ősszel Jettingenben
2.
Cím: Akkreditációs projekt
Projektszám: 2022-1-HU01-KA121-SCH-000065291
Időtartam: 2022.06.01-2023.08.31. 15 hónap
Téma: Ez egy szélesebb palettával bíró projekt, a keretében megvalósítható tevékenységek, csoportos rövid távú mobilitások, diákcserék, rövid és hosszútávú egyéni mobilitások a diákok számára, job shadowing, képzések, tanfolyamok, szakértői látogatások a kollégák számára
5 fő cél az elkövetkező 5 évben, melyeket a támogatási összeg felhasználásával kívánunk megvalósítani:
1. Külföldi diákok integrációja intézményünkben
2. Integrált természettudományos oktatás bevezetése
3. Nemzetközi érettségi rendszer EB (European Baccalaureat) vagy Cambridge Assessment System bevezetése
4. Fejlődés a Science Technology Engineering (Art) Maths (STEM-STEAM) területen
5. A kollégák nyelvi és informatikai képzése
Tervezett létszámok az elkövetkező 5 évben:
- év: 15 tanuló, 20 tanár
- év: 20 tanuló, 10 tanár
- év: 10 tanuló, 15 tanár
- év: 20 tanuló, 10 tanár
- év: 30 tanuló, 30 tanár
A létszámok irányszámok csak, az évek során rugalmasan változtathatóak. A partnerek csak fogadóországként szerepelnek, nem stratégiai együttműködés.
Partner intézmények:
1. IES Medina Azahara, Spanyolország, Córdoba
2. Jettingen Mindeltal Schulen, Németország, Jettingen
A teljesítésnek nem feltétele, hogy a partnerek hozzánk is ellátogassanak. Az első 15 hónapnyi periódust követően egyszerűsítetten igényelhető (hívható le) a tervezett tevékenységekre a pénz, a következő igénylést 2023. februárig kell leadni. Eddig 8 kolléga mobilitása zajlott le. A tavaszi félévben 3 orchideás diák hosszú távú mobilitásra utazik Córdobába (2023.04.10-05.21) és egy diákcsoport (15 fő) egy hetes mobilitásra megy (2022.05.14-05.22) szintén oda.
További hosszú és rövidtávú diákmobilitásokat és job-shadowing-ot tervezünk Belgiumba, Hollandiába, Németországba, a meglévő partneriskolákba és egyeztetések folynak egy új spanyol partnerrel (IESO Belerma) és egy új német partnerrel (Hannover).
Beneficiary Modul:
https://webgate.ec.europa.eu/erasmus-esc/organisation-registration/screen/home
Dissemination dashboard:
https://webgate.ec.europa.eu/education_culture/dissemination/share/page/site/promotersetys/dashboard
Békei Noémi
OHEBS Teacher of Science
Erasmus+ Project Coordinator